Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
From: Grzegorz Kurczyk <grzegorz.skasuj@control.usun.slupsk.pl>
Date: Mon, 25 May 2020 16:00:12 +0200

"J.F." unnj358bw6nj$.xif5idktr70z$.dlg@40tude.net

a) daltonisci to glownie mezczyzni?
b) te receptory, nazwijmy je np R, sa w kilku wersjach i kobiety majac
 wiecej genow, maja je w dwoch odmianach, R1 i R2, stad lepsze
 rozroznianie ?

    "Paweł Pawłowicz" 5ec8e21e$0$550$65785112@news.neostrada.pl

    > Nawet niewielka różnica zakresów czułości dwóch receptorów
    > zapewnia możliwość rozróżnienie kolorów.

Pytania:
- co to znaczy 'niewielka'?
- czy mózg potrafi uporać się z nadmiarem wrażeń?
- po co kobiecie (żyjącej u boku mężczyzny) lepsze postrzeganie barw?

Nie sądzę, żeby moja pani rozpoznawała więcej barw ode mnie. Jak mi pokazuje dwa buty o minimalnie różnym odcieniu zieleni, to wyraźnie widzę różnicę barw, tylko po prostu guzik mnie obchodzi jak te odcienie się nazywają. Oba są zielone tylko jeden ma 560nm a drugi 569nm :-)

--
Pozdrawiam
Grzegorz