Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 26 May 2020 17:49:45 +0200
Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ecd1ab3$0$526$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 26.05.2020 o 14:20, J.F. pisze:
[...]
Moja nauczycielka od fizyki wspominala studenckie laboratoria, gdzie do kolorymetrii trzeba bylo mezczyzny. Kolorymetria polegala na tym, aby dwa pola sprowadzic do takiego samego

koloru, a kolor sie zmienial np w zaleznosci od stezenia substancji.

Nie kolor, natężenie światła.

Kolor, przynajmniej tak mowila.
Mnie cos chodzi po glowie, ze kolorymetry byly dawniej czasem w uzyciu, ale dzis to google znajduje nowoczesne przyrzady do mierzenia koloru

Zostaje cos takiego
http://zd2.chem.uni.wroc.pl/files/instrukcje/21_POL.pdf
Kolorymetryczne oznaczanie Fe(III) metodą rodankową

czy
http://www.schronynh.rawelin.org/index.php/instrukcje/kolorymetr-pk56

Tu jest o tyle ciekawie, ze w zaleznosci od stezenia/dawki roztwor jest przezroczysty, rozowy, czerwony. Pewnie by sie dalo dobrac jakis konkretny kolor swiatla i mierzyc tlumienie, ale widac prosciej bylo zrobic tak.

To akurat chyba sprawa tego, ze dosc dawno temu wydzielilismy trzy "kolory podstawowe", ktore tak naprawde nawet dla meskiego oka nie sa podstawowe, ale w miare wystarczaja.
I nie ma sensu komplikowac i wprowadzac nastepnych kolorow.

Choc cos mi chodzi po glowie, ze jedna firma probowala dolozyc czwarty, i bynajmniej nie chodzilo o CMYK.

Nie jedna firma, dodatkowe kolory są standardem przy druku o wysokiej jakości. Wejdź na stronę Pantone, zobaczysz, ile tego jest produkowane.

Chodzilo mi o monitory, a moze kamery. O,

https://en.wikipedia.org/wiki/Quattron

J.