Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 25 May 2020 01:02:14 +0200

"J.F." unnj358bw6nj$.xif5idktr70z$.dlg@40tude.net

a) daltonisci to glownie mezczyzni?
b) te receptory, nazwijmy je np R, sa w kilku wersjach i kobiety majac
 wiecej genow, maja je w dwoch odmianach, R1 i R2, stad lepsze
 rozroznianie ?

   "Paweł Pawłowicz" 5ec8e21e$0$550$65785112@news.neostrada.pl

   > Nawet niewielka różnica zakresów czułości dwóch receptorów
   > zapewnia możliwość rozróżnienie kolorów.

Pytania:
- co to znaczy 'niewielka'?
- czy mózg potrafi uporać się z nadmiarem wrażeń?
- po co kobiecie (żyjącej u boku mężczyzny) lepsze postrzeganie barw?

Zieleń może jest potrzebna, bo można jeść rośliny zielone...
Ale czy potrzebne są kobiecie dodatkowe barwy do tych,
które ma/rozpoznaje mężczyzna?

Czy te allele (Rk i Rm itd.) są aż tak mocno rozsunięte, by dawały
dodatkowe barwy? Czy jedynie zmniejszają prawdopodobieństwo daltonizmu?

Lękam się, że nasz rozmówca (Paweł Pawłowicz) zauważy znów, iż niczego
nie rozumiem, zarzucając mi, iż wg mnie kobieta ma Rk itd a mężczzna
ma Rm itd... ;) Ale noł risk, noł fan... ;)

No i tak juz troche OT - skad my to wiemy ?

Jakieś przypisy, linki, bibliografia?... ;)

Kiedys byl projekt Human Genome, ktorego nie bardzo rozumialem co oni
robia, potem elektronika (wiec juz nie OT) umozliwila gromadzenie tych
wszystkich informacji. Od lat ponoc Chinczycy analizuja DNA na masowa

Czyli na jaką? Miliardy osobników do miliardów osobników? Gen do genu?
[nie dziwota, że wyprodukowali SARSoMERSy...]

skale ... ale jak ustalic co odpowiada za co ?

Jesli wezmiemy dwoch ludzi, powiedzmy dwoch przypadkowych Polakow ...
to jaki procent genow beda mieli rozny, a jaki taki sam ?

Pewnie to zależy od stopnia pokrewieństwa. ;)

--