Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 23 May 2020 09:21:14 +0200
Dnia Sat, 23 May 2020 03:11:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
> "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec5ccdc$0$555$65785112@news.neostrada.pl

>     spektrum 380nm-840nm
>
> 380 nm to kres fioletu
> 780 nm to kres czerwieni
>
> więc taka LEDka daje też podczerwień.

Na to wyglada.

> Ale widziałem na Allegro też takie, które dają
>
> https://allegro.pl/oferta/lampa-do-roslin-led-150w-full-spectrum-grow-box-7982354068
> ponoć tylko do 780 nm, choć grzeją się do 60°C...
>
>     przedział o długości fali od 380 nm do 436 nm - fiolet,
>     przedział o długości fali od 627 nm do 780 nm - czerwony.
>
> https://www.lenalighting.pl/kim-jestesmy/baza-wiedzy/575-widmo-promieniowania-widzialnego
>
> Problem w tym, że rozkład światła żarowego ma specyficzny kształt:
>
> http://www.wygasz.edu.pl/tl_files/materialy/filtry_w_astronomii/black_body_pl.jpg

Ale LED to nie jest swiatło żarowe.

W tych bialych LED stosuje sie luminofory, a te mamy opracowane na
rozne kolory i rozne szerokosci prazkow.

Ale 840nm ... rosliny to uzywaja ?

> Nadal obstaję przy wybranych:
>
> https://allegro.pl/oferta/4x-natynkowa-oprawa-led-panel-150cm-niemrugajace-7803707406
> choć powstrzymuje mnie potrzeba zakupienia naraz aż 4 oprawców ze
> świetlikami...
>
> Do qchni jednak zamierzam dać tylko jedną taką -- 5 klm wystarczy w
> zupełności,
> co stwierdzam po próbach z lampą dającą 806 lm. Jeśli wymiary 1500 na 75 na 25
> są rzeczywiste, nikt z domowników nie zdoła zobaczyć świetlówki bez wspinaczki
> a światła wystarczy w zupełności do usunięcia z qchni wszelkich mrocznych
> [...]

Nie rozumiem - czemu chcesz miec jasno i marnowac swiatlo na odbicia.

>  -- o ile to światło zostanie wsparte innymi źródłami... ;) Na noc można by
> dać
> zdecydowanie mniej -- ale z jakiegoś powodu ściemnianie jest zabronione... ;)
>
> Nie można by było postawić czegoś pomiędzy ścianą 230 V i samymi LEDkami?
>
> Czegoś, co ograniczałoby prąd?... Takie światło, gdyby dawało się ściemniać,
> byłoby doskonałe!!!

Przeciez linkowales sciemniacze na 12V i chyba rozne zasilacze.
Problem tylko w tym, ze w wybranej lampie ich nie ma.
A zasilacz moze byc odporny na proby sciemniania :-)

J.