Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 23 May 2020 03:11:51 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec5ccdc$0$555$65785112@news.neostrada.pl

Full spectrum:

https://allegro.pl/oferta/led-cob-50w-na-12v-full-spectrum-do-roslin-7936204927?fromVariant=8103993899
  24 pln
 spektrum 380nm-840nm
  50 W 12V-13V
  brak info o jasności

To jest do roslin, wiec niekoniecznie musi byc fotograficzna
jakosc, a raczej maksimum dla chlorofilu.

Co znaczy:
   Full spectrum
?

   spektrum 380nm-840nm

380 nm to kres fioletu
780 nm to kres czerwieni

więc taka LEDka daje też podczerwień.

Ale widziałem na Allegro też takie, które dają

https://allegro.pl/oferta/lampa-do-roslin-led-150w-full-spectrum-grow-box-7982354068
ponoć tylko do 780 nm, choć grzeją się do 60°C...

   przedział o długości fali od 380 nm do 436 nm - fiolet,
   przedział o długości fali od 436 nm do 495 nm - niebieski,
   przedział o długości fali od 495 nm do 566 nm - zielony,
   przedział o długości fali od 566 nm do 589 nm - żółty,
   przedział o długości fali od 589 nm do 627 nm - pomarańczowy,
   przedział o długości fali od 627 nm do 780 nm - czerwony.

https://www.lenalighting.pl/kim-jestesmy/baza-wiedzy/575-widmo-promieniowania-widzialnego

Problem w tym, że rozkład światła żarowego ma specyficzny kształt:

http://www.wygasz.edu.pl/tl_files/materialy/filtry_w_astronomii/black_body_pl.jpg

-=-

Nadal obstaję przy wybranych:

https://allegro.pl/oferta/4x-natynkowa-oprawa-led-panel-150cm-niemrugajace-7803707406
choć powstrzymuje mnie potrzeba zakupienia naraz aż 4 oprawców ze świetlikami...

Do qchni jednak zamierzam dać tylko jedną taką -- 5 klm wystarczy w zupełności,
co stwierdzam po próbach z lampą dającą 806 lm. Jeśli wymiary 1500 na 75 na 25
są rzeczywiste, nikt z domowników nie zdoła zobaczyć świetlówki bez wspinaczki
a światła wystarczy w zupełności do usunięcia z qchni wszelkich mrocznych istot
-- o ile to światło zostanie wsparte innymi źródłami... ;) Na noc można by dać
zdecydowanie mniej -- ale z jakiegoś powodu ściemnianie jest zabronione... ;)

Nie można by było postawić czegoś pomiędzy ścianą 230 V i samymi LEDkami?

Czegoś, co ograniczałoby prąd?... Takie światło, gdyby dawało się ściemniać,
byłoby doskonałe!!! Może nawet bym wówczas wrzucił dwie takie obok siebie,
choć dwie byłyby na tyle szerokie, że jedna z nich mogłyby być widoczna
bezpośrednio...

Wymontować tkwiący w oprawczyni zasilacz i wstawić swój własny?...

Zamontowanie tego tak, by świeciło bezpośrednio -- jest
chyba złym pomysłem, bo to coś może świecić bardzo jasno...

Ostateczni mogę dać do: qchni nad_szafki, pokoju_obok nad_szafki,
swojej_qchni nad_szafki i garażu na ścianę... [słabo liczę, ale
chyba razem daje 4]

Może jednak warto zmniejszyć moc... Do 36 W i 120 cm?...

--