Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 23 May 2020 09:40:10 +0200
Dnia Fri, 22 May 2020 23:41:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
> "J.F." 5ec7c3d3$0$17358$65785112@news.neostrada.pl

> Ktoś poza Chinami produkuje masowo LEDki?

Cree, Nichia, Lumileds, i jeszcze troche - tylko do sprawdzenia, czy
juz fabryk nie maja w Chinach.

> Mnie wystarczają żarówki -- trzeba myśleć o zupełnie
> nowych samochodach, z LEDkami wmontowanymi na stałe,

Sa.

> z BT5, USB itd... Żarówki, audioprzewody, CD -- to
> przeżytki... Funkcjonowały i funkcjonują,

Inaczej sie mysli, jak komus taka lampa LED padnie po gwarancji.
I jak sobie policzy, ilez paliwa kosztowaly go te niewydajne zarowki
:-)

> ale nie warto pchać LEDek do reflektora zbudowanego pod
> żarówki...

Byloby warto, ale
-zachowanie wlasciwosci wiazki jest trudne, i wiekszosc z tych
zastepczych "zarowek LED" chyba tego nie robi,

-nawet jak robi, to przepisy jakby zabraniaja,
-checi do zmiany przepisow nie widac.

> Owszem.

> Owszem. Na dodatek z napędem elektrycznym.

W spalinowych tez sa.

https://www.youtube.com/watch?v=8Y3tkMD6Vew

> Same LEDki też padają?

Padaja. Im bardziej wysilone, tym czesciej.

A w dodatku jasnosc im spada z wiekiem ...

> Lampa permanentnie ;) ciągnie q dołowi...
> Marnie widzę efekty...

Ogolnie daja rade. Moze niekoniecznie na goraco.

Mozesz przykleic na silikon czy klej Mamut.

J.