Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 20 May 2020 12:01:23 +0200
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec41ae6$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
"Paweł Pawłowicz" 5ec3f713$0$547$65785112@news.neostrada.pl
Ciekawe ile prawdy w tych 300lm/W.
Niby Cree to powazna firma ... ale ktos moze potwierdzic ?

6 lat ... powinny byc juz w seryjnej produkcji
https://www.cree.com/news-media/news/article/cree-first-to-break-300-lumens-per-watt-barrier

CRI takiej diody będzie fatalny, musi ona emitować zasadniczą
część mocy w zakresie maksymalnej czułości oka. Jak "sodówka".

A swoja droga - to i tak znakomita sprawnosc takiej diody, wychodzi mi, ze prawie kazdy elektron daje kwant.

Swoja droga, to mnie troche dziwi, ze nie robia bialych z diod RYGB .
Ciagle niebieski LED + luminofor lepszy od dedykowanej diody R,G, Y ?

Przejrzałem wczoraj wszystkie oferty LEDkowe na Allegro
i wnioskuję na podstawie wczorajszego przeglądu, że
niekoniecznie skorelowano sprawność z odwzorowaniem barw.

Niekoniecznie ... ale wez tez pod uwage ze te dane z Allegro to zazwyczaj wyssane z palca. Co sprzedawca moze wiedziec o parametrach sprzetu, jesli wie tylko ze "uzyto znakomitych diod 2835", a to przeciez tylko rozmiar obudowy.

Patrz do katalogu Philipsa, Osram, Cree - to moze prawde wypatrzysz.

Full spectrum:

https://allegro.pl/oferta/led-cob-50w-na-12v-full-spectrum-do-roslin-7936204927?fromVariant=8103993899
  24 pln
 spektrum 380nm-840nm
  50 W 12V-13V
  brak info o jasności

To jest do roslin, wiec niekoniecznie musi byc fotograficzna jakosc, a raczej maksimum dla chlorofilu.

https://www.getiangroup.com/cob-4046-20-100w/

Tylko uwazaj - to sa chinskie dane techniczne.

- pozbawiona luminacji?...

uwazaj - luminacje mierzymy w kandelach, nie lumenach :-)

J.