Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Tue, 12 May 2020 08:55:01 +0200
Ktoś podpowie?... Ktoś zna inne źródła bardzo jasnych źródeł światła
na oko poniżej 3 kK?
inne rozwiązanie Twojego problemu (i innych starszych ludzi z coraz gorszym wzrokiem) im masz jaśniejszy żyrandol, tym masz jaśniej, ale tym większy kontrast pomiędzy "pod stołem" a "w kątach". Wady wzroku starszych ludzi powodują wolniejszą adaptacje źrenic (albo oka) do tych kontrastów. pobaw się światłomierzem ze smartfona, może potwierdzi moje zdanie. Jeśli masz swoje (nie wynajęte) mieszkanie, zrób więcej źródeł światła, po okresie adaptacji, problem zniknie. Zniknie również problem kupowania "żarówek". Dla porównania. mam 48 źródeł światła po 12 diodek. 20m², zasilacze 16+16 wat. na tych 16 watach jest jasno, na 32watach jest jaśniej niż w ciągu dnia. (tak mówi oko i światłomierz smartfona)

ToMasz