Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 26 Apr 2020 06:09:35 +0200

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 10l8afd5l4pnbakm9d4oiok5r04338fn44@4ax.com

Stacja dokująca umożliwia wykorzystanie wszystkich możliwości płyty
laptopa, bo często na obudowę nie wyprowadza się wszelkich możliwych
interfejsów, dla przykładu, taki Dell  E4300 ma wyprowadzone dwa porty
USB2, z czego jeden jest Esatap(można w niego wpiąć esatap i USB) oraz
ExpressCard34.

Mam ExpressCard34 -- ale nie wiem, jaki z tego pożytek.
Mam kartę USB3 u SATA, ale raczej dużego pożytku z tego nie mam.

Jak/czym łączy się ten dok z komputerem?

Większa stacja(wpinana w specjalne złącze pod laptopem)

Czym jest to specjalne złącze? Jakieś dedykowane laptopowi? Czy jakieś
uniwersalne?

ma kilka portów USB, kombinowany port USB/esatap, dodatkowe
 wyjścia do monitorów, RS232, wejście na mysz i kb PS2,
Centronics, mogą być porty DisplayPort, dzięki temu sam
laptop jest mały i lekki, ale po wpięciu do stacji niemal
zastępuje desktopa. Czyli mogę podpiąć dwa dyski SATA i nie
muszę kombinować z podpinaniem ich po syfiastym USB pozbawiając
się funkcji TRIM(licząć ExpressCard to nawet trzy dyski).

-=-

Podczepiłem niehybrydowy dysk adapterem CDVD-HDD -- laptop nie bootuje
z tego czegoś. Nie wiem, czy bootował z napędu. Laptop można uruchomić
tylko z normalnie zamontowanego HDD i z dysku SSD -- tylko tamte partycje
dają info o BCD. Po starcie stamtąd, można iść do dodatkowego HDD, by
z niego wystartować.

Tak jest, gdy na adaptowanym mam MBR i tak, gdy mam na nim GPT.
Zacząłem od GPT i zostawiłem MBR.

Praktyczna strata niewielka, bo start z HDD zajmuje kilka minut, a start
z SSD zajmuje kilka sekund a po tym starcie reszta jest prawie taka sama
to znaczy każda partycja z tego dodatkowego HDD może być systemową.

-=-

Jeśli Trybun nie widzi różnicy w starcie pomiędzy SSD i HDD to gratuluję!

Takoż z resztą -- start z HDD daje czasami ;) mrożonki takie, że system
uznaje, iż dany program zawiesił się na dobre i proponuje zamknięcie
tego programu...

Jeśli Trybun nie widzi różnicy pomiędzy dyskami -- też gratuluję!

Praca na 4 dyskach (RAMdysku, SSD, HDD i HDD w miejscu napędu) jest
znacznie szybsza niż na 3 dyskach...

-=-

Chyba wyjmę z Acera dysk, na który skopiowałem W10, podepnę do F-S razem
z hybrydą, zlecę kopiowanie kilkukrotne skopiowanej partycji i pójdę lulu...
Co z tego, że powoli, bo po USB-2, skoro podczas mego snu?

Może nawet nie do F-S -- F-S może przyda się, gdy zbudzę się...
Może do atomowego netbooka?...

F-S ma niepewne zasilanie -- nie chcę nieszczęśliwie trącając go, stracić
całego kopiowania. :) Netbook może leżeć spokojnie daleko stąd -- gdzieś
na stole... F-S leży obok mnie, na łóżku lub na podłodze obok łóżka...

Czekam na gniazda zasilania do F-S...
I na dapter CDVD-HDD... PATA-SATA.

-=-

Gdyby tak jeszcze nowy akumulator był za 40 pln...
F-S nabrałby nowego blasku!!!!

--