Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 20 May 2019 12:26:43 GMT
On Mon, 20 May 2019 14:02:48 +0200, Ewa wrote:
> Czyli miałeś rację, ale
> __przy zasilaniu z baterii__
> przy maksymalnym stanie procesora 100% było:
> Clocks Core#0 - Core #3  Min 797 MHz, Max 3992 MHz przy czym wartości
> bieżące skaczą, ale przeważnie są bliskie Max jest cichy, szumienie
> pomijalne
>
> Gdy poprzednio opisywałam ciche zachowanie przy zasilaniu z baterii,
> To na czym wobec tego oszczędza, bo na zegarach widać że nie.

Może dalej na zegarach, ale nieco bardziej długofalowo (np. dopuszcza
turbo boost, ale tylko w krótkich odcinkach czasu?). Test za pomocą
antywirusa nie do końca jest miarodajny, bo tam liczy się także czas
dostępu dysku, obsługa systemowych semaforów FS itp. Lepiej opierać się
na teście z transkodowaniem (tego samego) pliku wideo, mierząc czas w
jaki cały plik zostaje przetworzony.

Swoją drogą, zmiana częstotliwości taktowania CPU to nie jedyny sposób na
obniżenie jego temperatury i prądożerności. Jeszcze nie tak dawno temu
procesory nie posiadały SpeedStep, a obniżanie poboru mocy polegało na
wykonywaniu dużej ilości instrukcji HLT: np. program "waterfall" pod W95,
lub POWER.EXE w MS-DOS 6+. Niewykluczone, iż w twoim przypadku ma miejsce
podobny mechanizm, niezależny od dynamicznej zmiany taktowania.

Mateusz