Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: "Ewa" <.@.>
Date: Sat, 18 May 2019 15:23:52 +0200
Użytkownik "Filip454" <filip454.newsgroups@gmail.com> napisał w
wiadomości news:qbkoac$rhi$1@dont-email.me...

Jak można sprawdzić czy obecna instalacja jest sprzed grudnia czy
nie?
Flaga + R, wpisujesz "cmd", wpisujesz "systeminfo", klikasz enter i
masz "original installation date".
Nie ma tam takiej pozycji. Jest tylko informacja:
BIOS Version: Insyde F.12,  11.10.2018
ale wydaje mi się, że to nie przesądza z jakiego momentu jest system.

Co do temperatur - mała porada: jeśli doskwierać Ci będzie temperatura
CPU to prostą metodą możesz ją zmniejszyć. W zaawansowanych
ustawieniach
zasilania (opcje zasilania), zmniejsz "Maksymalny stan procesora" w
"Zarządzaniu energią procesora" do 99% - zmierz temperatury i daj znać
co wyszło, powinny zmniejszyć się o dobre 5-10 stopni.
Tak zrobiłam i wynik jest rewelacyjny.
Przypomnę, że przy 100% dla McAfee wartości maksymalne były:
Package 91C, Core#0 91C, Core#1 85C, Core#2 94C, Core#3 86C.
Teraz przy 99% maksymalnie  jest:
Package 49C, Core#0 47C, Core#1 49C, Core#2 49C, Core#3 49C.
Szum byl tak cichy, że wlaściwie można powiedzieć, ze go nie było.
Nie wydaje mi się żeby skanowanie przebiegało wolniej niż poprzednio,
niestety, ani wtedy, ani teraz nie sprawdziłam czasu. Ale będę to
wszystko jeszcze testować.
W tej sytuacji wstrzymam się na razie z zastosowaniem programu
ThrottleStop.

Dla mnie nie ma laptopów do grania i nie do grania. Są za to słabe i
mocne. Mocne będą robiły hałas. Taka jest kolej rzeczy. Jakoś trzeba
to schłodzić.
Twój powyższy pomysł właśnie schłodził i uciszył.
Bardzi Ci Filipie Dziękuję. Naprawdę bardzo, bardzo.

Będę to wszystko jeszcze przez parę dni testować żeby wykorzystać te
2 tygodnie. Ale coraz bardziej jestem przekonana do tego żeby tego
laptopa nie  zwracać.
Po pierwsze, powyższe wyniki.
Po drugie, on mi się bardzo podoba.
Po trzecie, po oddaniu musiałabym wybrać coś innego. Na pewno nie
wybrałabym laptopa ze słabym procesorem, bo taki mam w starym laptopie
i więcej słabego nie chcę. Natomiast przy wyborze laptopa z mocnym
procesorem nie widzę żadnego parametru dzięki któremu miałabym
pewność, że kolejny znowu nie będzie głośny.

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Pozdrawiam
Ewa