Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: "Ewa" <.@.>
Date: Sun, 19 May 2019 11:56:55 +0200

Użytkownik "ń" <n@n.n> napisał w wiadomości
news:qbr1js$ogr$1@node1.news.atman.pl...

Ciekawe, u mnie nie ma żadnego wpływu.

Swoją drogą z ciekawości odpaliłem HWInfo na ThinkPadzie R61 (T8100 +
xp) i szczena mi opadła:
Temperatura CPU przy bezczynności 29 stopni, a przy jakimś małym
gmeraniu 32 stopnie, właściwie
niczego nie wydmuchuje.
Temperatura płyty ok 40 stopni.
W i7 pierwszej generacji na dzień dobry mam CPU 65 stopni.

Ja też byłam zaskoczona efektem zmiany dla procesora ze 100% na 99%.
Filip, który mi tę metodę podpowiedział (Filipie, jeszcze raz dzięki)
przewidywał, że spowoduje to spadek temperatury o 5-10C.
A u mnie wyszło 40C, a nawet więcej, w zależności od próbowanej
aplikacji. Być może gdy już będę normalnie działać, a nie tylko testować
i uruchomię równocześnie kilka bardziej wymagających aplikacji, to
różnica rzeczywiście będzie 5-10C i Filipowi właśnie o to chodziło.

Od wczoraj nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie.

Gdy w moim nowym laptopie z jego fabrycznymi parametrami została
zrobiona zmiana polegająca na zmniejszeniu o 1 % maksymalnego stanu
procesora (tylko dla przypadku "podłączone", a nie dla przypadku
"zasilanie bateryjne"), to do poziomu laptopa o jakich parametrach jest
on teraz porównywalny?

Od razu zaznaczę, że nie żałuję, że nie kupiłam trochę słabszego
laptopa, ani że nie kupiłam laptopa poleasingowego.
Zresztą sprawa kupić laptopa poleasingowego czy nowego była już
w tym wątku wałkowana i nie chciałabym znowu tej dyskusji otwierać.
Myślę, że zwolennicy każdej z  preferencji i tak pozostaną przy swoim
zdaniu.

To tylko takie, może akademickie, pytanie z ciekawości.

Pozdrawiam
Ewa