Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 21 May 2019 08:31:25 GMT
On Tue, 21 May 2019 09:51:52 +0200, Roman Tyczka wrote:
> 2200 vs 4000 to mniej więcej połowa. Myślisz, że te herce nie mają nic
> wspólnego z wydajnością obliczeniową?

Powiedzmy, że nie ufamy tym megahercom (bo są złośliwe) i opieramy się
wyłącznie na pomiarze wykonanej pracy. Nieco wcześniej koleżanka pisała:

> Na nowym laptopie z Win 10 i programem Freemake Video Converter w
> najnowszej wersji trwało to 15 minut (...)
> Przy maksymalnym stanie procesora wynoszącym 99% przetwarzanie
> trwało 24 min, czyli i tak o połowę mniej niż na starym laptopie.

Tutaj wątpliwości już być nie może.

Reasumując, koleżanka kupiła nowy laptop, który jest 4x szybszy od
poprzednika, ale ogranicza go do połowy mocy aby mieć ciszę.
No i git - co prawda nie jest to ani racjonalne, ani ekonomiczne, ani
ekologiczne, ale ważne że użytkownik zadowolony.

> A doradzałem, bo sam używam i się to sprawdziło.

U mnie sytuacja podobna. No ale koleżanka pisała w którymś momencie, że z
zasady nie kupuje używanych rzeczy - kompleks jakiś widocznie. Ja mam
dokładnie odwrotnie: kupuję nowe rzeczy wyłącznie jeśli naprawdę nie mam
innej opcji. A tymczasem w oceanie delfiny duszą się naszymi plastikami...

> Bardzo sobie tymi słowami zaskarbiłaś sympatię grupy, naprawdę pijar
> masz najwyższych lotów.

Oj tam, Roman... Trochę tolerancji. Może przechodzi przez "te dni" po
prostu, albo inne zachwianie hormonalne? U tej płci to częsta usterka,
można tylko współczuć.

Mateusz