Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 19 May 2019 11:04:02 GMT
On Sun, 19 May 2019 11:56:55 +0200, Ewa wrote:
> Ja też byłam zaskoczona efektem zmiany dla procesora ze 100% na 99%.

Bo wbrew pozorom, taka operacja wcale nie ogranicza niczego o 1%, tylko o
jakieś 45%. Jak mniemam zaniżenie (jakiekolwiek, nawet 1%) mocy procesora
skutkuje wyłączeniem Turbo Boost, i stąd tak drastyczna różnica. Zapewne
ten sam efekt można uzyskać wyłączając Turbo Boost w BIOS - jeśli taka
opcja w ogóle jest dostępna.

Jeśli dobrze kojarzę, to ten laptop ma i5 8300H - dla niego Intel podaje
częstotliwość pracy 2.30 GHz, z możliwością turbo boostu dla pojedyńczego
rdzenia na poziomie 4 GHz.

Mateusz