Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Tue, 26 Oct 2021 12:47:16 +0200
Dnia Tue, 26 Oct 2021 12:35:02 +0200, Ewa napisał(a):

> Czy jeśli zrobię tak jak piszesz to będzie tylko partycja C:?
Nie, windows utworzy sobie własne partycyjki robocze ukryte, tj. EFI i
zdaje się recovery. No i i oczywiście partycje systemową zwaną potocznie
C: Na ten proces nie masz wpływu, załatwia to autonomicznie instalator
windowsa.

> Czy partycja systemowa EFI oraz partycja odzyskiwania (nie Recovery)
> moga mi być kiedyś do czegoś potrzebne?
Oczywiście :) EFI zawsze, bo windows startuje z jej pomocą a recovery -
obyś nigdy nie musiała korzystać, ale lepiej mieć.

PS. Nie wiem jaki masz lapek ale wielu producentów umieszcza swoją
partycję z własnymi narzędziami. Trochę się dziwię że w twoim wykazie
jej brak. Też jest ukryta i w trakcie instalacji nowego windowsa
oczywiście nie zostanie odtworzona a materiał na niej zawarty
przepadnie. Niech się tu zresztą wypowie jakiś windziarz, bo ja już
sporo pozapominałem :)
--
Jacek
I hate haters.