Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Tue, 26 Oct 2021 12:17:18 +0200
Dnia Tue, 26 Oct 2021 11:52:30 +0200, Ewa napisał(a):

> ydawało mi się, że wg tego co pisaliście, dla każdej z opisanych
> tu metod robienia obrazu, na dysku do zapisania obrazu musi być
> w dowolnym jego miejscu (czyli niekoniecznie na początku) tyle
> miejsca ile ma pojemności kopiowany dysk, czyli 1:1. Oznacza to,
> że jeśli chcę zrobić obraz dysku SSD 256 GB, to na inny dysku
> (niekoniecznie SSD) muszę mieć wolne 256 GB.
> Co zatem znaczy powyższa uwaga Sushi Mastera:

1. Obraz dysku (a właściwie partycji systemowej) ma znacznie mniej niż
jego (a raczej tej partycji) rozmiar. Powodem jest obecność wolnego
miejsca (i być może, bo tego nie wiem napewno , kompresowanie pliku
obrazu).
2. Jeśli obraz partycji przywrócisz na nowym, większym dysku to zostanie
utworzona partycja o rozmiarze jaki był na poprzednim dysku. Część
nowego pozostanie niewykorzystana więc celowe jest powiększenie
przywróconej partycji do maksymalnych możliwych rozmiarów. Albo
zagospodarowanie wolnego miejsca na nowym dysku w dowolny inny sposób.
--
Jacek
I hate haters.