Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Thu, 25 Aug 2016 20:45:44 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia 22 Aug 2016 15:00:02 GMT
 doszła do mnie wiadomość  <npfav4.jn0.1@pb2004.pl>
 od "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>  :

>Konkretnie w jakiej sytuacji widzisz tego kopniaka?

Jeśli można się wtrącić, wiele programów(klienty Emule czy Bittorrent,
managery pobierania) przy zapisie tworzy pliki typu sparse domyślnie,
przynajmniej kiedyś tak było), pliki z obrazem dysku maszyn
wirtualnych też mogą być typu sparse, prowadzi to do węcz koszmarnej
fragmentacji na dysku połączonej ze sporym spadkiem wydajności w
niektórych sytuacjach.
Najbardziej sfragmentowany plik jaki widziałem, to był inbox
Thunderbirda, 12 giga i ponad 80 tysięcy fragmentów rozwalonych po
całym dysku, nie wiem jak to zostało osiągnięte.
Inbox z mojego Thunderbirda przy 7.5 Giga ma ponad 50 tysięcy
fragmentów i też jest rozwalony po całym dysku, jeden z plików
tymczasowych pobieraczki przy 4 Giga ma ponad 20 tysięcy fragmentów,
taka fragmentacja zauważalnie wpływa na wydajność operacji na tych
plikach i nakręca dalszą fragmentację innych plików.
Pliki baz danych też potrafią być ogromnie sfragmentowane po pewnym
czasie, co oczywiście może doprowadzić do widocznego spadku wydajności
takiej bazy.

Jeśli chodzi o defragmentery, to ostatnio używam tylko mydefrag z
odpowiednio dostosowanymi skryptami(oczywiście nie na SSD).
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546