Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 25 Aug 2016 09:40:02 GMT
PM <pm@xx.xx> wrote:
> To nie fetysz, tylko raport z programu, który oprócz mapki podaje
> również co i jak jest sfragmentowane. Zastanawia mnie tylko czemu do
> jasnej cholery system nie zapisuje nowego pliku w miejscu w którym nic
> niema, tylko z uporem maniaka wciska go w dziury.

Zapisuje gdy zna wielkość pliku. Fragmentacja powstaje gdy plik zaczyna
od 0 i rośnie. Dlatego wiele zależy od prawidłowego użycia api przez
programistów.

> Systemowy defragmentator chyba wogóle się nie włącza - na siódemce
> czasem pokazuje fragmentacje po 10-20%. Uprzedzając pytanie, nie, inny
> defrag nie zastępuje tego systemowego.

Patrz niżej.

> Właśnie chodzi o laptopy ;)

I tu jest problem. Zadanie defragmentacji ma dwa warunki: bezczynność
i zasilanie sieciowe. Dodatkowo wykonywane jest ono w czasie
konserwacji, która domyślnie jest w nocy więc jeśli komputer nie jest
usypiany/hibernowany to na typowo użytkowanym laptopie zwłaszcza z
systemem starszym niż W8 ma niskie szanse wykonania.

--
Piotr Borkowski