Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 24 Aug 2016 14:20:01 GMT
PM <pm@xx.xx> wrote:

> Ok, wg Ciebie wzrost prędkości kopiowania z 8-10M/s na 80-130M/s, to też
> efekt placebo? Nie mam pojęcia co defragmentator robi, ale faktem jest
> że działa.

Dobrze że tym razem dobrałeś przykład z odczytem sekwencyjnym. Tutaj
rzeczywiście może być takie spowolnienie gdy fragmentacja jest
patologiczna ale to jest przypadek rzędu 600 fragmentów na 130MiB pliku.
Systemowy defragmentator zmniejszy w najgorszym razie te 600 fragmentów
do dwóch. I tu właśnie pojawia się fetysz mapki, która pokaże tak samo
jako pofragmentowany obszar pliku gdy jest 600 fragmentów po 256KiB
i 2 fragmenty po 64MiB. Systemowy defragmentator słusznie drugiego
przypadku nie uważa za fragmentację.

> A co z czasem pozycjonowania głowicy?

Jak już pisałem współczesne dyski desktopowe mają random access time
około 10-30ms. Laptopowe są wolniejsze ale ma to coraz mniejsze
znaczenie bo są zastępowane przez ssd.

--
Piotr Borkowski