Re: [WINNT] [ot] jak to tlumaczyc w google translator?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] jak to tlumaczyc w google translator?
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Sat, 25 Jun 2016 01:02:28 +0200
Grzegorz Niemirowski w news:nkk73l$bqn$1@node2.news.atman.pl
[............]
skopiowac txt to worda, w obecnosci arial AM - i caly dokument
"przekodowac"  na unicode.
Ale nie myśl o tej czcionce.

wylacznie o niej  i tak, jak wyzej napisalem :)

1.
po pierwsze KOPIUJE  tekst
z   http://www.cilicia.com/armo_book_testimony-testimony.html
do  konwertera http://www.armdict.com/tool/unicode-converter/?lang=en
tekst-wynik unicodowy bez problemu mozna teraz wklepac do g.translatora, tlumaczy sie bez problemu

2.
albo druga metoda:
do office (u mnie 2000pro) instaluje makro -> https://github.com/gevorggalstyan/MS-Office-Armenian-ASCII-to-Unicode-Converters Kopiuje ppm tekst ze strony do doc, uruchamiam makro w doc --> po chwili otrzymuje doc w unicode, bez problemu wklepac mozna do g.translatora, tlumaczy.

sprawa rozwiazana.

Nie ma czegoś takiego jak skopiowanie w obecności czcionki, czcionka niczego nie przekoduje.

metafizyka jest taka:
dopoki mam w systemie arial AM (armenska, ale nie unicode), to strony www widzi i przegladarka, i word, gdy skopiuje sie do niego txt.
Nie ma arial AM - nie ma zabawy.  Krzaki i kopiowanie krzakow.
Natomiast jak to sie dzieje, ze bez deklaracji kodowania (!) strony przegladarka - gdy tylko jest w systemie arial AM, albo pare innych ormianskich czcionek - nie podstawia byle czego (co by dalo krzaki), ale tylko ormianska czcionke i strona jest czytelna - dlaczego tak jest, to ja nie wiem.

Ten soft załatwia sprawę: https://www.editpadpro.com/unicode.html

kiedys mieszkalem w editpad_lite przez lata, teraz notepad++.
nawet natknalem sie w szukaniu rozwiazania problemu na wzmianke o editpad, ale nie ufalem, ze da sie w to wkopiowac txt ze strony i nie wyjda krzaki...
w sumie -   makro zalatwia sprawe perfect.