Re: [WINNT] [ot] jak to tlumaczyc w google translator?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] jak to tlumaczyc w google translator?
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 24 Jun 2016 16:13:28 +0200
1634Racine <mnjfmr@j.cbqebml> napisał(a):
Grzegorz Niemirowski w news:nkj5lq$91p$1@node2.news.atman.pl
[............]
Jakie ustawiłeś kodowanie w przeglądarce?
takiego globalnego ustawiania w firefox to ja nie widze..., jesli juz, to
tutaj --> http://i.imgur.com/h2McX16.png, ale wszelkie manipulowanie tutaj
nie daje efektu zadnego, nawet jesli w gornym czerwonym zmieniam na
czcionki unicodowe Armenian (ktore w systemie sa i wszystkie www w
dowolnym Armenian sa czytelne).

Czyli poprawne wyświetlanie osiągnąłeś dzięki czcionce? A Firefox nie zna użytego tam kodowania i nie dekoduje tych zanków poprawnie.

do rzeczy:
1.
np.  z ta www nie ma klopotu przy tlumaczeniu via google  ->
http://books.nt.am/index.php?LangID=9  , ale jest napisana w *Western*
Armenian (pokazuje,ze firefox (ff) czyta ja w *unicode* (!) .

Właśnie. Nie ma kłopotu, bo strona ma zadeklarowane kodowanie, które przeglądarka obsługuje.

2.
Ja pisze o klopocie z ta www, w *Eastern* Armenian  ->
http://www.cilicia.com/armo_book_testimony-testimony.html , firefox,
zeby ja przeczytac bez krzakow, autoprzestawia sie na kodowanie
*zachodni* .

Tutaj nie ma kodowania określonego i przeglądarka nie wie co z tym zrobić. Jak sie pobawisz czcionkami, to znaki się wyświetlą, ale z punktu widzenia przeglądarki będą to krzaki.

Zrobilem wiec tak:
czysty translator googlowy otwiera sie natywnie z kodowaniem *unicode* (i
daje krzaki w *Eastern* Armenian, pomimo wyboru jezyka *Eastern*
Armenian) , wiec - z uwagi na 2. - zmienilem kodowanie na *zachodni* .
*Nadal* *krzaki* przy wklepywaniu tekstu w *Eastern* Armenian.

Googlowy translator nic do tego nie ma. Problem istnieje już zanim skopiujesz tekst do schowka.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/