Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 27 Sep 2015 00:18:35 +0200
Dnia Sat, 26 Sep 2015 11:00:08 +0200, Zośka napisał(a):

(ciach…)
> Wracając do sprawy. Przejrzałam jeszcze raz ten wątek od początku
> i nie znalazłam informacji czym zrobić obraz dysku. Mam teraz dysk
> odpowiedniej wielkości, więc mogłabym to zrobić zanim zastosuję
> remapowanie przy pomocy Victorii.

Albo słabo Pani idzie czytanie, albo…

--------------------
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Subject: Re: System bie widzi zawartości partycji
Date: Thu, 17 Sep 2015 23:52:15 +0200

Dnia Thu, 17 Sep 2015 23:31:57 +0200, Zośka napisał(a):

> Bardzo dziękuję.
>
> Mam nadzieję, że użyciem Ubuntu i Kaspersky Rescu 10
> bez zapisywania czegokolwiek, niczego (dodatkowo)
> nie zepsułam.

Jeżeli nie były dokonywane zmiany inwazyjne - to powinno być jeszcze w
miarę.

> Mam taką nadzieję.

> Czym najlepiej to zrobić?
> Problem może być taki, że trudno będzie znaleźć odpowiednią ilość miejsca
> na taki obraz, ale spróbuję. Może da się to zrobić z kompresją?

Narzędzi do robienia obrazów dysków jest całkiem sporo. Przy czym jak już
się coś sypie z logiką, to niejednokrotnie bezpieczniej jest zrobić obraz
tzw. sektor-po-sektorze. Ja stosuję np. darmowy HDD Raw Copy Tool. Jest o
tyle wygodny, że utworzony w nim obraz można „podmontować” (robię to
oczywiście podłączając trafiony dysk do innego komputera, a i sam obraz
tworzony jest na innym nośniku) korzystając np. z OSFMount.

Korzystając z programów do robienia kopii zapasowych partycji / dysków
często można wybrać tworzenie takowego obrazu z użyciem kompresji. Niemniej
jednak też robiłbym obraz _całego_ dysku, a nie tylko tej trafionej
partycji.

Można też spróbować podłączyć dysk do drugiego komputera, na którym jest
zainstalowany np. GetDataBack for NTFS (podejrzewam, że taki system plików
był na tej uszkodzonej partycji), nim odzyskać dane - jeżeli odzyskiwanie
pójdzie gładko i bez strat, to wtedy można już się inwazyjnie bawić w próby
naprawy logiki. Niemniej jednak - jeżeli druga partycja była zakładana
instaltorem XP, to chyba będzie troszku trudniej - bo ten „artysta” zakładał
partycję rozszerzoną i na niej dysk logiczny. W każdym razie - najpierw
kopia! Chyba, że chcesz wybulić parę tysięcy za odzyskiwanie danych.

Przy okazji - skąd jesteś? Jeżeli mogę spytać. Bo jeżeli Warszawa, to
narzędzia mam i mógłbym spróbować pomóc.
--------------------

> Taki program musiałby móc zrobić obraz również na danych
> pofragmentowanych, bo na przykładzie programu PWHE wiem
> od wczoraj, że może to stanowić przeszkodę.
> Zatem czym zrobić obraz?

Nie dane pofragmentowane, a próby robienia kopii posektorowej dysku, z
którego cały system został uruchomiony. Czyli już może być problem, gdyż
soft (np HDD Raw Copy) blokuje dostęp do dysku innym programom i dopiero
zaczyna robić kopię. Acronis True Image Home potrafi kopię wykonać spod
zainstalowanego systemu (i będąc na nim uruchomionym). Ale to płatne
narzędzie, a Pani chce pooszczędzać.

Ale o tym już też pisałem, tylko do Pani Zosi jakoś radośnie nie dotarło.