Re: [WINNT] Win 10 Techncal Preview - było:Problem z drukarką w Win10 po

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 10 Techncal Preview - było:Problem z drukarką w Win10 po Wi-Fi
From: "Kacper" <.@.pl>
Date: Sat, 11 Jul 2015 12:54:28 +0200
Użytkownik "Robert Winkler" <noone@nowhere.org> napisał

Pamiętaj, że systemy wersji Enterprise
nie są dostępne w otwartej sprzedaży, nie kupisz go w sklepie.
Tylko klienci mający umowy grupowe
mogą używać wersji Enterprise i to tylko na maszynach,
dla których kupili Software Assurance.
Nie ma sensu w warunkach domowych testować tej wersji
bo i tak nigdy nie będziesz mógł jej legalnie używać.
Instalacja jej ma sens tylko jeśli przygotowujesz się
do egzaminów na certyfikat Microsoftu.
Nie ma wersji finalnej Windows 10
nie ma jeszcze certyfikatów,
nie ma więc sensu instalować tej wersji w domu.

Zastanawiasz się, czy nie kupisz w przyszłości 10-ki.
Powiem ci, znana jest już cena tej wersji.
Windows 10 Home będzie kosztował €135
a Windows 10 Pro to wydatek €199.
Dodaj do tego cło, VAT i marże sprzedawcy
a cena zrobi się ciekawa :-)

Bardzo Ci dziękuję za te wszystkie informacje. Nie wiedziałem
o tym.
Poprzednio używałem 3-miesięcznej instalacji próbnej Win 8.1
Enterprise, stąd moje zainteresowanie wersją Enterprise.
W tzw. międzyczasie zainteresowałem się Win 10, więc zarzuciłem
pomysł kupienia Win 8.1. Ale z tego co piszesz wynika, że i tak
wersji Enterprise bym nie kupił.
Zastanawiam się jeszcze nad kupieniem teraz Win 7 lub Win 8.1
(nie wiem w jakiej wersji), bo podobno potem będzie można
otrzymać Win 10 za darmo. Ale nie wiem czy to byłoby istotnie
taniej, a ponadto Microsoft może obietnicy darmowego Win 10
nie  dotrzymać. Gwarancji nie ma.
Inna opcja to zapisanie się do programu Insider, jak radzi Kol.Czarek.
Ale nie wiem czy warto to zrobić teraz, gdy chyba ten program się
niedługo skończy, a jakie przywileje będą potem dla jego uczestników
nie wiadomo. Nie mówiąc już o tym, że nie lubię wszelkich akcji
"lojalnościowych".
Z pojęciem programu Insider zetknąłem się w przypadku smartfona.
Tam tylko użytkownicy tego programu mają dostęp do aktualizacji,
która usuwa istotną wadę smartfona. A to już jest nie-fair.

Kacper