Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 22 May 2020 23:41:25 +0200

"J.F." 5ec7c3d3$0$17358$65785112@news.neostrada.pl

Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

Chinczyki nie znaja umiaru :-)

Ktoś poza Chinami produkuje masowo LEDki?

Ale faktem jest, ze swieca dosc jasno ...

Ważne, że nie ma wielkimi literami -- HOMOLOGACJA itd...

I co - chcesz dochodzic swego prawnie ? Podstawy sa ...

Mnie wystarczają żarówki -- trzeba myśleć o zupełnie
nowych samochodach, z LEDkami wmontowanymi na stałe,
z BT5, USB itd... Żarówki, audioprzewody, CD -- to
przeżytki... Funkcjonowały i funkcjonują, ale nie
warto pchać LEDek do reflektora zbudowanego pod
żarówki...

Trzeba od razu budować reflektory LEDowe, nie kombinować...

Przeszkod nie ma. Ale biorac pod uwage homologacje
na swiatla - to zadanie dla duzych producentow.
Dla konkretnego modelu samochodu.

Owszem.

Czyli - tylko w nowych.

Owszem. Na dodatek z napędem elektrycznym.

Te nowe, adaptacyjne, to fajne tak nawiasem mowiac.
Led w tym duzo, mozna np wylaczyc te odpowiedzialna
za oslepianie pojazdu z przeciwka.

Nie wiem, o czym mowa...

Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik)
padnie niż źródło światła...

Zebys sie nie zdziwil.

Same LEDki też padają?

Wówczas komplet by miał homologację...

No wlasnie problem w tym, ze jakos nie zadbali o norme na
"LED-owe zrodlo swiatla", wiec owszem - kompletna lampa ma
homologacje, same LED niewymienne.
A lampa kosztuje pewnie ze 2000zl a nie 44 ...

Cała nowa lampa z całym nowym samochodem.

Ponadto chcąc mieć 5 klm pod szafką,
a po co ci tyle ?
Żeby rozświetlić mroki...

Co ty pod ta szafką - zegarki reperujesz ?

Jest blat, zlew, reszta kuchni...
Ale chyba 5 klm to zdecydowanie za dużo pod szafki...
Nad szafki -- OK. Jedna LEDka 806 lm świeci tam
bardzo dobrze, ale (; rzecz jasna ;) jest ciemno w qchni...

Myślę, że 5 klm nad szafkami to dobre oświetlenie qchni,
o ile nad zlewem nadal będzie 1 klm i jeszcze jakaś ogólna
dopałka...

Dobrze by było oświetlić miejsce nad palnikami -- ale tam bywa gorąco!

Co tam reklamuja ostatnio  - tasma klejaca Tessa :-)

Drogie?... Silne?...

W reklamie bardzo silna :-)

Lampa permanentnie ;) ciągnie q dołowi...
Marnie widzę efekty...

Czym oświetlić miejsce nad palnikami gazowymi?
Okap niby światło ma, ale ciemne.
Temperatura po okapem spora podczas gotowania...

Chyba nie az tak goraco ...

Bywa tam bardzo gorąco.

ale metalowy okap bedzie swietnie chlodzil tasmy LED ... o ile klej bedzie
cienki :-)

Będzie, o ile nie będzie nagrzany ogniem palników.
Klej? Do blachy mógłbym przymocować wkrętami...

Nad szafki do qchni chyba zamówię zaraz takie:

https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led-5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
dwie, ale być może położę tylko jedną...

Nie lepiej polowe tego na sufit przykleic ?

Nie, bo będzie zbyt kontrastowo.
Chcę tak położyć, by źródełka światła nie były widziane bezpośrednio.

Włączę włącznikiem w ww. okapie.
Mało pracy, jasny efekt...

A jak bedzie za jasno ?

5 klm na pewni nie da za dużo światła!
10 klm -- być może tak, ale już zdecydowałem, że dam
nad szafki tylko jedną oprawę długości 150 cm i dającą
5200 lm z Epistarców, o ile to naprawdę Epistary...

   Diody: Epistar

-=-

Pojawił się problem! Trzeba qpić za 100 pln, by transport był za freeko...
Ale raczej zdecydowałem się na te oprawienie...

https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led-5000lm-50w-panel-150cm-7797091063

--