Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 12 May 2020 00:04:25 +0200

"Uncle Pete" r9c7cg$11vv$1@gioia.aioe.org

amatorskie fotografowanie w "warunkach polowych" - zresztą
w studiu raczej nie korzysta się z żarówek z marketu.

Każda żarówka jest dobra niemal w 100% -- o ile nie jest
farbowana. Światło żarowe to światło naturalne -- bez
względu na przesunięcie temperaturowe! Rzecz jasna mówię
to o zwykłych żarówkach, bo dobre rozgrzanie potrafi dać
teoretycznie także szczyt w gamma. ;)

Ponadto na jednej imprezie okołoteatralnej miałem problem, że świetlówki na
sali miały różne widmo,

ZAWSZE tak jest. Dlatego warto mieć własne
światło -- ale nawet lampy błyskowe mogą
różnie świecić. Ja mam dwie Canona -- nie
świecą tak samo.

niektóre świeciły na zielonkawo, inne na fiolotowawo, a inne były w miarę OK. Musiałem bardzo kombinować przy obróbce, ale o dziwo wyszło całkiem dobrze.

Nie ma tu dużego pola manewrowego do kombinowania...
Fotka nie oko -- widzi wszystko naraz...

Nawet myślałem, czy nie dać im w prezencie karton jakichś tanich świetlówek,
tylko żeby były jednakowe.

Nie będą -- można oświetlać (nie doświetlać,
lecz oświetlać) lampami błyskowymi.

Była akurat wyprzedaż w Juli, a LEDy wtedy były jeszcze drogie.

--