Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Mon, 11 May 2020 21:00:34 +0200
Generalnie z LED-ami mam zdecydowanie mniej problemów niż z "energooszczędnymi" świetlówkami. Mimo zasadniczo tego samego sposobu na uzyskiwanie białego światła widmo mają wyraźnie bardziej równomierne, co bardzo dobrze widać przy fotografowaniu. Żadnych niespodziewanych zieleni czy fioletów.

Color Checker Passport i sprawa kolorów załatwiona.

Pewnie, od biedy może być nawet szara lub biała karta, ale chodzi mi o amatorskie fotografowanie w "warunkach polowych" - zresztą w studiu raczej nie korzysta się z żarówek z marketu.

Ponadto na jednej imprezie okołoteatralnej miałem problem, że świetlówki na sali miały różne widmo, niektóre świeciły na zielonkawo, inne na fiolotowawo, a inne były w miarę OK. Musiałem bardzo kombinować przy obróbce, ale o dziwo wyszło całkiem dobrze.

Nawet myślałem, czy nie dać im w prezencie karton jakichś tanich świetlówek, tylko żeby były jednakowe. Była akurat wyprzedaż w Juli, a LEDy wtedy były jeszcze drogie.