Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 17 Mar 2019 23:48:12 GMT
On 2019-03-15, ń <ku@ta.sie> wrote:
> Jeden BD wystarczy do dobrego filmu 4k UHD?

Nie wiem. Nie mam takiego odtwarzacza/tv, ale widzę sporą różnicę
pomiędzy np. 25GB lib264 z BD, a 8GB plikiem po konwersji. 8GB to wciąż
kupa bps.

Mam jeden BD 4k i plik głównego tytułu zajmuje prawie 50GB. Normalny ca
25-30GB, 3D 34-36GB. Od tego trzeba odjąć ściezki dzwiękowe - zwykle
2-6GB. Podejrzewam, że proporcjonalnie, 4k jest "gorszy" bo to 4x więcej
informacji wideo, a miejsca niecałe 2x. Może dla tych co bardziej
wymagających dają 3-4 warstwowe BD, co tanie raczej by nie było.

--
Marcin