Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl>
Date: Thu, 14 Mar 2019 18:54:39 +0100
Czy nie można by zrobić tak jak to jest w twardych dyskach - sektory zamiast jednej spirali? Teraz każde przejście w inne miejsce zmusza silnik do zmiany prędkości. Poza tym jak się nagrywa to mały błąd i płyta do wyrzucenia, zamiast jednego z milionów sektorów. Jeśli chodzi o pojemność to czytałem, że zastosowano dwa lasery i o ile dla jednego bit ma wielkość fali światła, to tu miał o wiele mniejszą, poza tym kilkaset czy tysiąc warstw i pojemność to nie terabajt ale petabajt (!)

http://kopalniawiedzy.pl/DVD-petabajt-dane-laser-pojemnosc,21343

http://www.extremetech.com/computing/159245-new-optical-laser-can-increase-dvd-storage-up-to-one-petabyte

http://gizmodo.com/researchers-have-found-a-way-to-cram-1-000-terabytes-on-531549229

http://www.sciencealert.com/an-australian-researcher-has-worked-out-how-to-store-1000tb-on-a-cd