Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: ń <ku@ta.sie>
Date: Sat, 16 Mar 2019 19:40:30 +0100
Moją poprawką byłoby uwzględnienie miejsc, które w arkuszach papieru niszczą
się najszybciej: naroża, brzegi, zgięcie w pół.
Tak swoją drogą ryza papieru to 500 kartek czyli 1000 stron (jeśli drukować
dwustronnie).
1000 stron to wg tych stron 1000 x 200 kB = 200 MB
Pudełko papieru to 5 ryz czyli 1GB danych
Dla porównania strona papieru zapisana pismem maszynowym to standardowo 2000 znaków czyli ok. 2 kB (ciekawe, jak to się ma do azjatyckiego pisma obrazkowego?).

-----
Ostatnio interesowałem się tym właśnie tematem, opisałem pokrótce moje
przemyślenia poniżej.
Krótko mówiąc: papier.