Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szukam płyty pod NAS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szukam płyty pod NAS
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 05 Mar 2019 08:22:27 GMT
On Mon, 04 Mar 2019 22:59:23 +0000, Marcin Debowski wrote:

> Serio aż tyle? To ile tego Ci chodzi? :)

Po prawdzie to autowola napisałem kiedy jeszcze miałem trochę starszy
serwerek. Ciągnął jakieś 30W w idle. Czyl 720Wh na dobę. Czyli 22 kWh na
miesiąc. Kilowatogodzina chodzi u mnie obecnie po 0.16 Eur.

Od tego czasu zmieniłem NAS na płytę ITX z J1900 i dwoma dyskami 2.5"
'eco' - oszczędności więc pewno nieco mniej wymierne, no ale zawsze coś
się uzbiera.
Po chwili - podłączyłem watomierz pod nowy NAS: 15W. Czyli już nie 15zł
tylko bliżej 7/mc. I tak miło.

> Apropos, czy jest jakiś typ macierzy/woluminu (+system plików), zgaduję
> bez zapisu typu strip, który pozwalałby na odbudowanie macierzy po
> padzie jednego urządzenia, ze stratą plików tylko z tego urządzenia?

Tak, to się nazywa mirror :) Ew. RAID-10 na 4 dyskach, ale wtedy stracić
można "tylko" 2 - i to tylko pod warunkiem, że nie na krzyż. Innej magii
nie znam.

> Musze powiedzieć, że strasznie mnie kusisz z tym gophrem.

Zapraszamy, miejsca w gophersferze starczy dla wszystkich :)

Mateusz