Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szukam płyty pod NAS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szukam płyty pod NAS
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 08 Mar 2019 01:10:51 GMT
On 2019-03-05, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:

> Po prawdzie to autowola napisałem kiedy jeszcze miałem trochę starszy
> serwerek. Ciągnął jakieś 30W w idle. Czyl 720Wh na dobę. Czyli 22 kWh na
> miesiąc. Kilowatogodzina chodzi u mnie obecnie po 0.16 Eur.

Łoj, sporo.

> Od tego czasu zmieniłem NAS na płytę ITX z J1900 i dwoma dyskami 2.5"
> 'eco' - oszczędności więc pewno nieco mniej wymierne, no ale zawsze coś
> się uzbiera.
> Po chwili - podłączyłem watomierz pod nowy NAS: 15W. Czyli już nie 15zł
> tylko bliżej 7/mc. I tak miło.

J1900 to do NAS nieprzytomny wypas :) no chyba, że masz tam jakieś zfs
czy coś..

> Tak, to się nazywa mirror :) Ew. RAID-10 na 4 dyskach, ale wtedy stracić
> można "tylko" 2 - i to tylko pod warunkiem, że nie na krzyż. Innej magii
> nie znam.

Jak ja mam pojedynczy dysk 4TB to się tak nie mogę bawić bo obudowa tez
ma swoją rozciągliwość. A teoretycznie powinno dać się odzyskać z takiej
liniowej. Wystarczyłoby aby coś/gdzieś potrafiło skorelować informacje o
alokacji plików z poziomu woluminu z poziomem fizycznego dysku.

> Zapraszamy, miejsca w gophersferze starczy dla wszystkich :)

Apropos, jak Ty skanujesz te serwery, tylko po linkach czy całe pule
adresowe po porcie 70?

--
Marcin