Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 14 Feb 2019 22:59:16 +0100

Dziwne jakoś te pomiary.

1. Dla braku obciążenia i f=1400 temp. obudowy wynosi 14 stC. A powinna
być co najmniej równa temp. w pokoju :)

Jest jeszcze dziwniej. Minimalna temperatura skacze pomiędzy 14 a 22 stopniami. Screenshot załapał się na 14.

Być może masz wszystkie pomiary
temp. pomniejszone o 7 st a prędzej o 15-20. No i nie podajesz dla tych
warunków jakie utilization czyli obciążenie procka.

Nie mam pojęcia. Zainstalowałem apkę i jej wyniki udostępniam na Wasze życzenie.

2. Dla dużego obciążenia moc rośnie ci o 3 W a temp. obudowy o 12 st.
IMO obciążenie nie jest maksymalne oraz pomiar pobieranej mocy jest zły.
3 W wzrostu mocy to za mało by obudowa była cieplejsza o 12 st. A wzrost
mocy powinen być o kilkadziesiąt W.

I to mnie bardzo zastanowiło. Właśnie z tego powodu rozwinąłem obciążenie rdzeni.. było 100%. Zweryfikowałem w taskmanagerze - to samo. I to jest zadziwiające i chciałbym to wyjaśnić. W końcu pracuję właśnie z takimi aplikacjami, w takich warunkach. Może okazać się, że zmiana procka na mega-drogi nie spowoduje żadnego przyspieszenia.

--
Pozdrawiam,
Marek