Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Thu, 14 Feb 2019 09:13:36 +0100
Dnia Thu, 14 Feb 2019 01:10:36 +0100, Marek S napisał(a):

> ainstalowałem powyższe. I mam następujące odczyty:
>
> Stan spoczynkowy jest taki:
> https://drive.google.com/file/d/1rWkC2zU8XTgZWK3-NSWVMQoJG5t4iU7B/view?usp=sharing
>
> Komputer pracuje już od ok 2h więc się rozgrzał.
>
> Po 2 min 100% obciążenia rdzeni jakimiś operacjami graficznymi w PS mam
> coś takiego:
>
> https://drive.google.com/file/d/1jB7F6gvoAEcndcIcrq14VjQfeu0P74p3/view?usp=sharing

Dziwne jakoś te pomiary.

1. Dla braku obciążenia i f=1400 temp. obudowy wynosi 14 stC. A powinna
być co najmniej równa temp. w pokoju :) Być może masz wszystkie pomiary
temp. pomniejszone o 7 st a prędzej o 15-20. No i nie podajesz dla tych
warunków jakie utilization czyli obciążenie procka.
2. Dla dużego obciążenia moc rośnie ci o 3 W a temp. obudowy o 12 st.
IMO obciążenie nie jest maksymalne oraz pomiar pobieranej mocy jest zły.
3 W wzrostu mocy to za mało by obudowa była cieplejsza o 12 st. A wzrost
mocy powinen być o kilkadziesiąt W.

Proszę, powtórz te pomiary używając dedykowanego do tych celów
windzianego softu obciążającego oraz (o ile ci program pokaże) podając
obroty wiatraka na procku. No i grzejąc procka nie 2-3 minuty tylko
kwadrans conajmniej. Podaj też nazwy programów do obciążania procka i do
mierzenia temp.

W moim kompie dla przykładu, różnica między idle a load jest 34/70 st C
przy temp. pokojowej 21 st a obroty wiatraka procka rosną od 500 do
1200, przy obciążeniu BOINC lub kopaniem kryptowaluty na jakiejś stronie
netowej do tego.

--
Jacek
I hate haters.