Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 14 Feb 2019 22:52:45 +0100

Z fotografii widzę że używasz conajmniej jednego SSD. Ale czy prowadząc
konwersję tych zdjęć odczyt i zapis robisz na nim? Bo jeśli na
mechanicznym to przejście na SSD  może znacząco przyspieszyć operację.

SSD mam tylko do rzeczy, gdzie SSD zasadniczo wpłynie na wydajność sprzętu. A SSD daje poczuć swoją moc, gdy dużo małych plików przetwarzamy. Fotografia zdecydowanie się nie zalicza do tej kategorii, gdzie jedna fota waży minimum 25MB, a przetworzone czasem nawet 0.3-0.4GB. Dlatego foty są na HDD. Transfer ciągły jest o ponad połowę niższy niż na SSD ale nie to stanowi wąskie gardło. Właśnie CPU nim jest.

Na SSD mam system i soft. Robię też na nim bufor dla Nero Video bo mimo, że niby pliki DVD są pojedyncze i ogromne, to na SSD tworzą się nieporównywalnie szybciej. To jako ciekawostka.

--
Pozdrawiam,
Marek