Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Tue, 12 Feb 2019 22:26:22 +0100
Dnia Tue, 12 Feb 2019 21:49:20 +0100, Marek S napisał(a):

> Nooo napisałem. Wszystkie wentylatory skierowane są od przodu do tyłu.
> Wylot jest z tyłu. Wiatrak procka też tak jest ustawiony.

No dobra, podsumuję cię :) Masz 3 wiatraki w kompie i kiedy pracują to
je adekwatnie słychać. Żadne twoje zaklinania nie pomogą :) Na dobitkę
masz zasilacz na podłodze, wbrew jedynemu dobremu obyczajowi jaki
przyjęto w skrzynkach ATX odnośnie chłodzenia. Wiatrak na procesorze
ssie połowę powietrza spoza radiatora z uwagi na fikuśne kształty
żeberek i brak uszczelnienia boków więc pracuje niewydajnie. Wiatrak na
tylnej ściance ssie ok.15% powietrza z zewnątrz skrzynki, przez otwory
nad nim. Wiatrak w zasilaczu i wiatrak na tylnej ściance współzawodniczą
o przepływ zamiast się wspierać. O chłodzeniu grafiki nawet nie wspomnę,
no ale to jeden z grzechów głównych przeciw rozumowi popełnianych przez
projektantów. W sumie jest to wyjątkowo źle zaprojektowany układ
chłodzenia.
Ciekawy bym był jaką temperaturę osiągną twoje rdzenie przy pełnym
obciążeniu, serio.
--
Jacek
I hate haters.