Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 14 Feb 2019 22:43:53 +0100

Napisałeś o problemach z przesuwaniem między oknami. Tak Cię zrozumiałem
i wychodzi na to, że inni równiez.

Tak, zauważyłem, że inni też tak odebrali mój post. Pytanie moje było "co polecacie" a nie "mam problem i jak go naprawić" więc nie bardzo ogarniam skąd to czytanie między wierszami zamiast skupić się wprost na moim pytaniu :-)

Teraz mówisz klarownie że nie ma
problemu i dopiero w dalszym poscie dodałeś info o przetwarzaniu
(wsadowym?) zdjęć pod PS.

No jak to? W temacie wątku otwierającego bardzo wyraźnie piszę, że chodzi mi o wydajny komputer pod grafikę 2D. Przetwarzanie wsadowe to jedna z wielu czynności - to był tylko przykład kiedy doskwiera mi obecna wydajność CPU. Sądziłem, że wiecie, co to jest przetwarzanie grafiki 2D bez konieczności robienia listy czasochłonnych operacji na grafice.

Napisałem o tym, że chciałbym komputer szybszy od obecnego i żeby nie robił lagów przy przesuwaniu okienek. Nic więcej. Miało z tego wynikać, że karta graficzna w nowym sprzęcie musi temu sprostać (i być równocześnie cichą - jeśli da się).

Sorki, że się tak rozpisuję na poboczny temat, ale nie rozumiem w czym robię błąd, ze mój post jest niezrozumiały.

Więc jak to jest to czekanie na PS to MZ nie warto. Zdaje się Tomasz już
pisał, że patrzac na passmark, zwiększenie 2x "prędkości" systemu będzie
kosztowało sporo. FX-8350 to cpu, który ma passmark ~9k i jeden z
najwyższych współczynników wydajności do ceny.

Tak, długo wertowałem sieć zanim wyprałem optymalny procek, a potem optymalną płytę, której kontroler nie będzie tłumił SSD. Sporo latek jednak upłynęło, sprzętowcem nie jestem więc pomyślałem sobie, że pewnie teraz procki będą tak szybkie, że zanim komputer się włączy, to już wszystko za mnie zrobią :-) No i fakt, że ceny elektroniki zwykle też spadały...

Zerknij sobie tu:
https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Te ceny sa orientacyjne, czasem mozna kupić drożej lub taniej.

Wiesz? Nie jest beznadziejnie!
Np. AMD Ryzen Threadripper 1920X można u nas dostać za niecały 1800zł. To chyba najtańszy z tych wydajniejszych przynajmniej 2x.

Jeszcze dodam, że wcale się nie musi te 2x proporcjonalnie przekładać na
prędkośc przetwarzania tych zdjęć. Obrabiam dużo filmów i przeszedłem na
FX-8350 z FX-6100 (prawie 2x wyższy passmark). Było to rozczarowujące
doświadczenie.

Wow. To bardzo smutna wiadomość. Czy zastanawiałeś się czemu tak jest? Chciałbym, sorki, na cudzych błędach, nie wpakować się w podobny sposób. Czy na 100% chodziło o procek u Ciebie? Filmy to nieco inna kategoria - tam liczą się transfery danych głównie. Przy fotach, to głównie algorytmy, FPU procka.

--
Pozdrawiam,
Marek