Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, r

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
From: m <mvoicem@gmail.com>
Date: Tue, 23 Jan 2018 23:18:45 +0100
W dniu 23.01.2018 o 19:55, knrdz pisze:

> Nie jestem nurkiem i nie wiem czy taka rezerwowa butla to konieczność,
> ale dodatkowy overprovisioning utworzony z przestrzeni użytkowej we
> współczesnych ssd wydaje się grubą przesadą. Może jak konfigurujemy
> komputer dla jakiejś osoby, która nie rozumie że powinna mieć ileś tam
> wolnego miejsca (i w tym celu wystarczy co jakiś czas usunąć stare
> niepotrzebne pliki), ale normalny użytkownik potrafi dopilnować by nigdy
> nie mieć dysku zapchanego "pod korek". A lepiej mieć dodatkowe miejsce
> dostępne w razie potrzeby (np. na pliki tymczasowe - choćby microsoftowy
> [...]

Nie wiem na ile odbiegam od normy, ale zdarzyło mi się kilka razy że
logi niespodziewanie urosły, zajęły dysk pod korek, praca którą miałem
otwartą (w programie który tak zaczął srać logami) - nie chciała się
zapisać, nie miałem żadnych danych które mógłbym bez żalu skasować.
Wprost błogosławiłem fakt że miałem w odwodzie kilka GB wolnego miejsca
na grupie LVM, zwiększyłem filesystem, spakowałem kilka większych
plików, zapisałem pracę i mogłem się poświęcić dokładniejszym porządkom
na dysku, a przede wszystkim ubić program który srał logami i skasować
niepotrzebne logi.

p. m.