Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, r

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Thu, 25 Jan 2018 09:13:34 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 24 Jan 2018 14:55:43 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <yf0aC.285798$q8.25963@fx07.am4>
 od "gienek" <nielubie@sp.amu>  :
> [...]
>
>Czemu producenci nie stosują tej zasady?
>Przeglądając w programie BOOTICE strukturę partycji w kilku penach widzę,
>że:
>ADATA S102 64GB ma początek partycji na LBA = 64
>GoodRam Piccolo 16GB początek na LBA = 48
>Inny GoodRam Picccolo 16GB który był po zabawach przywrócony rufusem (jego
>formatowaniem) do parametrów "fabrycznych" ma teraz partycję zaczynającą się
>od LBA = 2048
>
>Czyli jak widać producenci są daleko od tego co zalecają na forum :)
>Rufus wydaje się być najbliżej tego co polecane.
Widać zdecydowali, że tak jest dobrze, ale czy optymalnie?
Ustawić początek na 8192, zapuścić jakieś testy i zapomnieć o sprawie.

>Czym ten początek zerować?
>Wchodząc w edycje sektorów i ręcznie je ustawić na zero?
Ja robię to za pomocą DMDE/Victoria, dd pod linuxem, czasem Victoria nie chce
tego zrobić
więc odpalam DMDE(opcja wypełnij sektory)

>O tym programie mowa?
>https://helloacm.com/the-usb-flash-benchmark-tool-flashbench/
>Z tego co widzę ma tylko testowanie prędkości pod kątem wielkości
>zapisywanych bloków i nic więcej tu nie odnalazłem co by jakoś konfigurowało
>pena.
Myślałem o tym:
https://github.com/bradfa/flashbench
W sieci sporo opisów, więc można jakoś to ogarnąć.
Jak masz sporo wolnego czasu, to możesz się bawić, ja na stałe wymuszam 8192 i
po sprawie.