Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, r

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 22 Jan 2018 23:07:56 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 22 Jan 2018 22:03:04 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <dks9C.314920$fg4.312060@fx08.am4>
 od "gienek" <nielubie@sp.amu>  :

>Czy nie ma programu, który przywraca do co Bajta to co fabryka wypuściła?
>Każdy pen musiałby mieć jakiś dedykowany soft producenta do resetowania?

Mam pewną radę, olej to, zapomnij o "przywracaniu fabrycznej pojemności" i
poczytaj
specjalistów w tej dziedzinie:
https://github.com/bradfa/flashbench
Partycjonuj tak, aby początek partycji wypadał w LBA 8192, tak lubi większość
pamięci
flash(align to erase block size).
Przed partycjonowaniem można wyzerować początek flasha(kilka-kilkanaście MB), i
to w
zasadzie wszystko co można zrobić.
Jeśli jednak chcesz się pobawić w ustalanie optymalnego początku partycji, to
flashbench
będzie niezastąpiony.