Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, r

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 24 Jan 2018 01:38:10 GMT
On 2018-01-23, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Write_amplification
> https://lwn.net/Articles/428584/

Dzieki. Sporo mi sie porozjaśniało. Zauważyłem, że parę lat temu fdisk
zaczą proponować początek partycji od 8192 ale nigdy nie zaciekawiło
mnie (wystarczająco) z jakiego powodu.

> - na nośnikach flash zaczynamy partycję od sektora 8192(a nawet 16384)

A rozmiar segmentu jest już w tej chwili jakoś zunifikowany, bo jeśli
będzie 16M a wystartuje z pozycji 8M to chyba będzie źle? Skoro pożądane
jest zwiększenie OP i zmiejszenie ryzyka z nietrafionym zmapowaniem
segmentów to może lepiej od razu 32768 lub nawet więcej?

--
Marcin