Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, r

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Thu, 25 Jan 2018 09:46:42 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 24 Jan 2018 01:38:10 GMT
 doszła do mnie wiadomość  <6sR9C.554963$dY3.378088@fx10.ams1>
 od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :

>Dzieki. Sporo mi sie porozjaśniało. Zauważyłem, że parę lat temu fdisk
>zaczą proponować początek partycji od 8192 ale nigdy nie zaciekawiło
>mnie (wystarczająco) z jakiego powodu.

>A rozmiar segmentu jest już w tej chwili jakoś zunifikowany, bo jeśli
>będzie 16M a wystartuje z pozycji 8M to chyba będzie źle? Skoro pożądane
>jest zwiększenie OP i zmiejszenie ryzyka z nietrafionym zmapowaniem
>segmentów to może lepiej od razu 32768 lub nawet więcej?

Takie dane zna tylko producent, może je udostępnić albo nie.
Dla dociekliwych zostaje flashbench:
https://superuser.com/questions/728858/how-to-determine-ssds-nand-erase-block-size
Ale testy wymagają czasu czasu i rycia w internetach w poszukiwaniu rozsądnej
interpretacji wtników, więc przyjąć na stałe 8192 jest moim zdaniem optymalne w
większości
przypadków.