Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Sun, 21 Jan 2018 17:34:07 +0100
On 21.01.2018 14:14, RadoslawF wrote:

> Myślę że kupiłeś leżak magazynowy, błędnie określiłeś go jako
> nowy i teraz nie potrafisz się do tego przyznać.

Wydawało mi się, że to jest jasne. Nie twierdzę przecież, że ktoś
jeszcze produkuje radiatory do dawno wymarłych linii procesorów (a nawet
jeśli, to w ekstremalnie małych seriach i nie za takie pieniądze).
"Leżak magazynowy" to dostatecznie dobre przybliżenie "nowego produktu".
Ważne, że nie był nigdy używany, był fabrycznie zapakowany i nie zbierał
kurzu. Wentylator chodzi idealnie cicho, więc wątpię, aby trzeba było go
przesmarować w najbliższym czasie.
Zresztą... Mówimy tutaj o produkcie, który ma ~10 lat. Ludzie kupują
NOS-y mające po kilkadziesiąt lat: lampy elektronowe, sprzęt grający,
narzędzia.

> A to przepraszam. Smarowanie faktycznie nie polepszy parametrów powyżej
> założenia fabrycznego dla danego modelu.

Ja zwykle preferuję założyć na procesor coś lepszego, niż wiatraczek z
zestawu. Obecnie z i5 w moim desktopie też używam sporego radiatora z
dużym wentylatorem. Nie dosyć, że sprzęt nie hałasuje, to jeszcze
temperatura obciążonego procesora mocno spadła.