Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Sat, 20 Jan 2018 01:16:29 +0000 (UTC)
Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Hmm... Ale przecież obecnie istnieją małe komputerki na x86, te
> wszystkie "Compute Sticki" itp.

W sumie nigdy im się nie przyglądałem. Widzę że to kwestia 500zł. Nie tak
mało, żeby wydawać ot tak żeby pozbyć się budy, ale nie tak dużo, żeby
skreślić, jak ma się przydać :) Przyjrzę się jakoś przy okazji, co to ma
i co to umie.

> Wiem, że nie ma szału z mocą obliczeniową, ale wypada to lepiej, niż w
> przypadku RasPi. Współczesne atomy to już jednak nieco inne procesory od
> tych, które dekadę temu były stosowane w netbookach.

W końcu technika idzie do przodu...

> RasPi moim zdaniem jest fajne, jeśli chodzi o projekty elektroniczne.
> Nie wszędzie zastąpi mikrokontrolery (szczególnie jeśli kluczowe jest
> niskie zużycie energii i szybki czas reakcji) ale czasem jest
> niesamowicie wygodne.

To prawda. I w sumie pod to raspi było projektowane, ze swoim GPIO i
możliwością łatwego oskryptowania...

Mimo wszystko jakoś póki co nie znalazłem dla raspi elektronicznego
zastosowania u siebie. Użytkowe, komputerowe tak. Co nie znaczy, że
nigdy nie znajdę...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]