Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Sat, 20 Jan 2018 01:33:04 +0000 (UTC)
Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:

> Ale co jest bardziej "user-friendly"? Środowisko graficzne
> możesz mieć to samo niezależnie od dystrybucji, user nawet nie
> zauważy, z czym ma przyjemność obcować.

Też racja, jakoś mam w głowie zakodowane, że Debian na serwery, a dla
userów lepsze jednak Ubuntu (którego zresztą nigdy nie używałem, sam
zawsze miałem na workstacji Debiana).

Zainstalowałem na tym kompie Debiana i IMO jest bardzo user-friendly
(xfce4 + autologin na usera z lightdm + autostart Firefoxa + parę ikonek
do alsamixergui, mousepada, geeqie i wyłączenia komputera, prościej się
już chyba nie da).

> Bardziej admin-friendly- jeśli już znasz Debiana, to oczywiście będzie
> Ci łatwiej z Debianem/Ubuntu, niż z czymś redhatopodobnym.

To zdecydowanie. RedHata (nie RHEL) używałem ostatnio w wersji 6.2 (dobrze
pamiętam, bo to był pierwszy Linux zainstalowany przeze mnie osobiście, a
nie używany na shellu), jakoś w okolicach 2000 r. Nie odnalazłbym się już
bez apt :)

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]