Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Wed, 17 Jan 2018 18:56:03 +0000 (UTC)
Dnia 17.01.2018 Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> napisał/a:

> oprócz Firefoxa nigdy nie jest uruchomione). Komputer właśnie wyzionął
> ducha (kondensatory na płycie wylały), więc wziąłem go do siebie, żeby je
> wymienić, ale zastanawiam się, jak go można jeszcze w miarę tanim kosztem
> przyspieszyć, zanim kupi się nowy.

Nie wiem, jak wyceniasz Twój czas, ale ja bym się w to nie bawił.
Za ok. 200 zł kupisz pewnie coś z C2D.

> Dodatkowe pytanie jest o system. Teraz jest tam XP. Przyznam że jestem
> zielony w kwestii tego, w jakim stopniu XP obsługuje 64 bity. Z tego co

Niewspierany XP w komputerze "do Internetu" to kiepski pomysł.

> 32-bitowy. Czy nie lepiej w takim razie (w kwestii wydajności) byłoby
> postawić na tym kompie Linuksa?

Wydajnościowo to nie będzie specjalnie różnicy (i tak gros zasobów
zeżre przeglądarka). Ale IMHO lepiej w kontekście malware.

Proponuję CentOS 7 64-bit- na tym Chrome lub Firefox (do wyboru
ESR lub cutting edge), poprawki bezpieczeństwa do systemu
masz do 2024 r- na pewno wcześniej sprzęt zutylizujesz.

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.