Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Sat, 20 Jan 2018 10:15:39 +0100
On 20.01.2018 02:07, Adam Wysocki wrote:

> Problem jest tylko taki, że wyje to niemiłosiernie. Wiatraki wyczyszczone,
> radiatory też (+ nowa pasta), a i tak wyje. Ale chyba tak już musi być.

Wiatraki warto wymienić. Jakiś czas temu robiłem "przegląd" swojego
pierwszego komputera, który trzymam z sentymantu, okazjonalnie odpalając
jakąś starą grę z czasów DOS/Win95/Win98. Cyrix6x86. Wył niemiłosiernie.
Kupiłem kilka współczesnych wiatraczków (zwykłe, ze średniej półki, z
lokalnego sklepu komputerowego). Na pierwszy ogień poszedł ten na CPU -
poziom hałasu znacznie się zmniejszył. Otworzyłem więc zasilacz,
wyczyściłem wnętrze i wymieniłem wentylator. Po włączeniu zasilania
różnica była kolosalna - jedynym hałasującym elementem pozostał dysk
twardy, ale z tym już nic nie poradzę.

BTW rozejrzyj się na Allegro. Czasem można za całkiem niezłe pieniądze
kupić "wyczynowe" chłodzenie do komputerów sprzed kilku-kilkunastu lat.
Ludzie wyprzedają zapasy, które i tak przecież nie spełniają
współczesnych standardów.