Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Fri, 19 Jan 2018 14:51:13 +0000 (UTC)
Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Sztuka dla sztuki. ;)

E, nie... używam go tutaj, bo jest mały.

> Ja nie instaluje nawet na RasPi serwera X - może z jednym wyjątkiem, gdy
> projekt zawierał wyświetlacz graficzny i ta dodatkowa warstwa abstrakcji
> była całkiem przydatna. Nie używałem wtedy jednak systemu okienkowego,
> tylko odpalałem jeden konkretny program generujący GUI.

Kwestia zastosowania. Ja na jednym pi mam Xserwer po VNC, na drugim
normalny (bo odtwarzam na nim filmy), na pozostałych trzech nie mam,
bo robią za serwery i nie potrzebują.

Mimo wszystko to zastosowania komputerowe, a nie elektroniczne :)

> Eagle 7.7 testowo odpalony na Eee PC 901 ze starym, jednordzeniowym
> atomem chodził bardzo słabo. Od biedy dało się coś edytować, ale co
> jakiś czas pojawiały się irytujące przycięcia. Tak więc nie wróżę mu
> sukcesu na RasPi, nawet gdyby pojawiła się wersja na ARM-y.

Szkoda... bo w sumie tylko to mnie powstrzymuje przed wywaleniem "budy" z
warsztatu i zastąpieniem jej małym pi, schowanym za monitorem. Tam odpalam
tylko przeglądarkę, czytnik PDF-ów, DosBoxa (AutoTrax), eagle, mplayer (do
pokazywania obrazu z mikroskopu) i narzędzia do komunikacji z elektroniką
(minicom, avrdude, ewentualnie avr-g++).

> Tak naprawdę trudno jednoznacznie stwierdzić, czy się zdarzyło, czy nie.

Sprawdzałem, co tam jest poinstalowane i pochowane. Nic, czego nie powinno
być.

W każdym razie... kondensatory i dysk SSD dziś przyszły, to się wszystko
okaże (czy płyta po wymianie wstanie, i czy rozpozna ten SSD)...

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]