Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Thu, 16 Feb 2017 13:00:25 +0100
Stale zastanawiam się nad tym, czy mi w ogóle Windows jest potrzebny...
A jeśli jest potrzebny -- czy niestarczy W7Starter na netbooku z
atomowym napędem...

Na netbooku mam jeszcze zwykły MBR i masę kopii W7Startera -- mogę
odpalać tę, na której mi zależy. W razie padu systemu na którejś
z nich -- mam jej kopię gotową do użycia... Mogę te partycje
systemowe niemal dowoolnie (ograniczeniem jest wielkość dysku)
kopiować, układając czy obok siebie na tym samym dysku, czy na
innych dyskach...

Tak samo mam z WXP... Tak miałem z WinDosem -- W95/W98/WME...

Takiej swobody na razie z GPT nie mam -- ani przetestowanego
(pewnego, niezawodnego) softu, ani doświadczenia, ani wiedzy
teoretycznej...

I najważniejsze -- dysk z MBRem przeczytam innymi komputerami,
ale partycje GPT przeczytają tylko nowe komputery, czyli takie,
które mają UEFI... Tych innych komputerów mi nie brakuje -- mam
pod ręką 5 sztuk...

Z UEFI mam **tylko ten jeden**, nowy laptop Acera...
Głupio byłoby kupić od razu parkę -- na wypadek padu któregoś...
A jeszcze głupiej -- nie mieć możliwości odczytania dysku po
fizycznym padzie tego Acera -- choćby po potłuczeniu czy innym
zniszczeniu...

Ale czy Ty szyfrujesz te partycje, czy jak? Czy przez zewnętrzny kontroler dysku (obudowa zewnętrzna) nie idzie odczytać danych z dysku GPT?

Przecież instalując Windozę na innym kompie i tak musisz robić wszystko od nowa...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/