Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Mon, 19 Sep 2016 00:28:22 +0200
W dniu 18.09.2016 o 18:28, ggs pisze:

Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt
mały. Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą
40GB - wtedy miało by to większy sens.

Spróbuj pomiaru dokonac ze 2-3 razy , powinna zadziałac tzw Adaptive
Memory Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.
> Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach
> byl efekt po kilku probach.

Zapewne masz rację lecz z mojego specyficznego punktu widzenia nie ma to sensu. Gdybym używał takiego dysku jako systemowego, to ok. Jednakże zamierzam zapisywać i odczytywać głównie duże pliki i to w nieprzewidywalny sposób. Chodzi o prace graficzne. Czyli otwieram jakiś plik, grzebię w nim i co pewien czas zapisuję, co niestety trwa chwilę więc staram się ją skrócić ile się da. Potem pracuję z innym plikiem itd.

Oczywiście kwestie ekonomiczne wchodzą w grę. Chcę wypośrodkować i przynajmniej nie mieć gorzej niż obecnie po zmianie dysku na większy. A jest to jak widzę bardzo trudne... :-(

A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost
niemal dwukrotny. Jakie to kontrolery były ?

Hardware'owego nie pamiętam a na płycie mam dwa kontrolery, z czego używam dla dysków AMD SB950.Bardzo dobrze współpracuje on z dyskami Seagate w sensie transferów. Wyciska z nich tyle ile mają transferu wewnętrznego w/g kart katalogowych. Dlatego zależy mi na dyskach z dobrym wewnętrznym transferem. Tymczasem w tych popularnych już takich nie ma albo nie potrafię znaleźć.

O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

Mówisz o pojemności czy o predkości ?

Ups, miałem na myśli 2TB pojemności. Sorki za literówkę.

--
Pozdrawiam,
Marek