Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Mon, 19 Sep 2016 01:12:06 +0200
W dniu 18.09.2016 o 18:20, ToMasz pisze:
W dniu 18.09.2016 o 14:37, Marek pisze:
Witam,

Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z wykorzystaniem dysku Seagate
ST1000DM003. Był to wtedy dysk z najszybszym transferem wewnętrznym.
czy ten parametr ma dla Ciebie istotne znaczenie?

No raczej tak. Jeśli transfer wewnętrzny jest niski to niczego dobrego nie uzyskasz na zewnątrz przy zapisywaniu / odczytywaniu dużych plików.

testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku)

(_czyli masz dwa dyski_?)

Nooo, mam. SSD systemowy i HDD na dane. Ale skąd Twój wniosek? :-)

osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s.
ale teraz mówisz o transferze zewnętrznym? Transfer w czasie odczytu
powinien być wyzszy niż w czasie zapisu. więc coś jest nie teges.

Zewnętrzny transfer jest podobny do maksymalnego wewnętrznego. No i są sobie równe. Tak mi wychodzi w testach tym programem. Też mnie zastanawiało w czym rzecz bo w/g karty katalogowej:

http://www.seagate.com/staticfiles/docs/pdf/datasheet/disc/barracuda-ds1737-1-1111us.pdf

jest 210/156. Na dyskowe cache'owanie to za duże pliki. Może coś system od siebie daje, albo programik fałszuje dane. Nie wiem, nie znam się na tym aż tak dobrze aby zdiagnozować przyczynę.

ps tu masz wyniki ssd za 130zł i hdd nie pamiętam jaki, ale 2T

 Timing cached reads:   25200 MB in  2.00 seconds = 12613.46 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 1156 MB in  3.00 seconds = 385.09 MB/sec

 Timing cached reads:   26258 MB in  2.00 seconds = 13141.91 MB/sec
 Timing buffered disk reads: 606 MB in  3.00 seconds = 201.78 MB/sec

Zapis 26 GB w 2 sekundy dla HDD???

--
Pozdrawiam,
Marek